Enemies closer: Globo produces content for hater and troll

Authors

  • Ana Heloiza Vita Pessotto UNESP
  • Glauco Madeira de Toledo IMESB-VC

Keywords:

Troll, Hater, Anti-fã, Fã, Ficção Seriada Televisiva

Abstract

Gray (2003) coined the term anti-fan and Theodoropoulou (2007) deepened his studies on thisconcepto; haters and trolls are spectators who speak ill of the products but are not anti-fans, as Gin would say. To create and understand satire about fiction one needs to know it. A Globo, the owner of the products, saw the existence of the niche, reached by other companies, producing this no-show Gshow content, an indication that these groups are commercially interesting for the producers of content.

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Author Biographies

Ana Heloiza Vita Pessotto, UNESP

Mestranda em Comunicação Midiática e graduada em Rádioe TV pela UNESP. Membro do GEMInIS (Grupo de EstudosSobre Mídias Interativas em Imagem e Som) e do OBITELUFSCar(Observatório Ibero-americano de Ficção Televisiva,núcleo UFSCar).

Glauco Madeira de Toledo, IMESB-VC

Mestre e Bacharel em Imagem e Som pela UFSCar. Professor deComunicação Social do IMESB-VC. Professor de Histórias emQuadrinhos da Especialização em Linguagens Midiáticas e deAudiovisual do Barão de Mauá. Professor de Cinema e de RTVIna UNIMEP. Membro do GrAAu e do GEA da FAAC-UNESPe do GEMInIS do PPGIS-UFSCar. Membro do OBITELUFSCar(Observatório Ibero-americano de Ficção Televisiva,núcleo UFSCar).

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Published

2014-12-10

How to Cite

PESSOTTO, Ana Heloiza Vita; MADEIRA DE TOLEDO, Glauco. Enemies closer: Globo produces content for hater and troll. Revista GEMInIS, [S. l.], v. 5, n. 3, p. 79–95, 2014. Disponível em: https://revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/article/view/205. Acesso em: 22 dec. 2024.

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