The sound effects on the show House M.D
Keywords:
Sound effect, diegetic sound, non-diegetic sound, audiovisual, television series, television series House M.D.Abstract
The sound effects are widely used on the televisison serie House M.D. to give the illusion of reality to digital animations that show what happens inside the human body during a crisis, illness or how drugs act and react. The internal diegetic sound is also widely used to add drama to the visual effects of images that express hallucinations or altered sensory confusion of patients.Downloads
References
ALLRATH ET ALUI, Gaby; GYMNICH , Marion; SURKAMP, Carola. Towards a Narratology of TV Series. In: ALLRATH, Gaby. Narrative strategies in television series. Basingstoke: Palgrave Macmillan, 2005. Disponível em: <http://www.abmt.
unibas.ch/~hagen/SS2007/Material/2798AllrathTVSeriesNarratology.pdf>. Acesso em: 12 jun. 2010.
ALMEIDA, Milton José de. Imagens e Sons: a nova cultura oral. São Paulo, Cortez, 1994.
AUMONT, Jacques (org). A estética do filme (trad. Marina Appenzeller). Campinas: Papirus, 1995.
BARBOSA, Álvaro. O Som em Ficção Cinematográfica: Análise de pressupostos na criação de componentes sonoras para obras Cinematográficas/Videográficas de Ficção. Escola das Artes – Som e Imagem, 2000/01, Universidade Católica Portuguesa. Disponível em <http://www.abarbosa.org/docs/som_para_fi ccao.pdf>. Acesso em: 12 jun. 2010.
BORDWELL, D.; THOMPSON, Kristin. Film Art: An Introduction. New York, McGrawHill, 1985.
BURCH, Noël. Sobre a utilização estrutural do som. In: Práxis do Cinema. São Paulo: Perspectiva, 1992.
CHION, Michel. Audio-vision: sound on screen. New York: Columbia University Press, 1994.
DOANE, Mary Ann. A voz do cinema: a articulação de corpo e espaço. In: XAVIER, Ismail (Org.). A Experiência do Cinema. São Paulo: GRAAL, 1983.
MANZANO, Luiz Adelmo Fernandes. Som e imagem no cinema: a experiência alemã de Fritz Lang. São Paulo: Perspectiva, 2007.
MITELLL, Jason. Genre and Television. From Cop Shows to Cartoons in American Culture. New York: Routledge, 2004.
SANTAELLA, Lúcia. Matrizes da linguagem e pensamento: sonora visual verbal - aplicações na hipermídia. 3 ed. São Paulo: Iluminuras/Fapesp , 2005.
SCHAFER, Raymond Murray. O ouvido pensante. São Paulo: UNESP, 1991.
SILVA, Marcia Regina Carvalho da. De olhos e ouvidos bem abertos: uma classificação dos sons do cinema. In: XXVIII Congresso Brasileiro de Ciências da Comunicação, 05 a 09 de setembro de 2005, Rio de Janeiro, Anais... Disponível em: <http://revcom.portcom.intercom.org.br/index.php/NAU> Acesso em 12 jun. 2010.
XAVIER, Ismail. (org.). A Experiência do Cinema. 1 ed. Rio de Janeiro, 1983.
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Authors who publish in this journal agree to the following terms:
a. Authors retain copyright and grant the journal the right of first publication, with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows sharing of the work with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.
b. Authors are authorized to assume additional contracts separately, for non-exclusive distribution of the version of the work published in this journal (eg, to publish in an institutional repository or as a book chapter), with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.