The sound effects on the show House M.D

Authors

  • Paulo Gracino UFSCar

Keywords:

Sound effect, diegetic sound, non-diegetic sound, audiovisual, television series, television series House M.D.

Abstract

The sound effects are widely used on the televisison serie House M.D. to give the illusion of reality to digital animations that show what happens inside the human body during a crisis, illness or how drugs act and react. The internal diegetic sound is also widely used to add drama to the visual effects of images that express hallucinations or altered sensory confusion of patients.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Paulo Gracino, UFSCar

Jornalista profissional graduado pela Universidade Estadual de Londrina, em julho de 1985. Editor-fechador do Jornal Regional, da EPTV Central. Roteirista Profissional (DRT 11383/45/43PR). Fez cursos de roteiro cinematográfico, com o cineasta Walter Lima Jr, na Fundação Cultural de Curitiba; roteiro para cinema e televisão, na Oficina de Cinema de Campinas e documentário cinematográfico, no Instituto de Artes da Unicamp, com o documentarista Renato Tapajós. Aluno especial de mestrado em Imagem e Som, na UFSCar.

References

ALLRATH ET ALUI, Gaby; GYMNICH , Marion; SURKAMP, Carola. Towards a Narratology of TV Series. In: ALLRATH, Gaby. Narrative strategies in television series. Basingstoke: Palgrave Macmillan, 2005. Disponível em: <http://www.abmt.

unibas.ch/~hagen/SS2007/Material/2798AllrathTVSeriesNarratology.pdf>. Acesso em: 12 jun. 2010.

ALMEIDA, Milton José de. Imagens e Sons: a nova cultura oral. São Paulo, Cortez, 1994.

AUMONT, Jacques (org). A estética do filme (trad. Marina Appenzeller). Campinas: Papirus, 1995.

BARBOSA, Álvaro. O Som em Ficção Cinematográfica: Análise de pressupostos na criação de componentes sonoras para obras Cinematográficas/Videográficas de Ficção. Escola das Artes – Som e Imagem, 2000/01, Universidade Católica Portuguesa. Disponível em <http://www.abarbosa.org/docs/som_para_fi ccao.pdf>. Acesso em: 12 jun. 2010.

BORDWELL, D.; THOMPSON, Kristin. Film Art: An Introduction. New York, McGrawHill, 1985.

BURCH, Noël. Sobre a utilização estrutural do som. In: Práxis do Cinema. São Paulo: Perspectiva, 1992.

CHION, Michel. Audio-vision: sound on screen. New York: Columbia University Press, 1994.

DOANE, Mary Ann. A voz do cinema: a articulação de corpo e espaço. In: XAVIER, Ismail (Org.). A Experiência do Cinema. São Paulo: GRAAL, 1983.

MANZANO, Luiz Adelmo Fernandes. Som e imagem no cinema: a experiência alemã de Fritz Lang. São Paulo: Perspectiva, 2007.

MITELLL, Jason. Genre and Television. From Cop Shows to Cartoons in American Culture. New York: Routledge, 2004.

SANTAELLA, Lúcia. Matrizes da linguagem e pensamento: sonora visual verbal - aplicações na hipermídia. 3 ed. São Paulo: Iluminuras/Fapesp , 2005.

SCHAFER, Raymond Murray. O ouvido pensante. São Paulo: UNESP, 1991.

SILVA, Marcia Regina Carvalho da. De olhos e ouvidos bem abertos: uma classificação dos sons do cinema. In: XXVIII Congresso Brasileiro de Ciências da Comunicação, 05 a 09 de setembro de 2005, Rio de Janeiro, Anais... Disponível em: <http://revcom.portcom.intercom.org.br/index.php/NAU> Acesso em 12 jun. 2010.

XAVIER, Ismail. (org.). A Experiência do Cinema. 1 ed. Rio de Janeiro, 1983.

How to Cite

GRACINO, Paulo. The sound effects on the show House M.D. Revista GEMInIS, [S. l.], v. 1, n. 1, p. 289–298, 2010. Disponível em: https://revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/article/view/31. Acesso em: 4 dec. 2024.

Similar Articles

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.