FROM TV TO SOCIAL MEDIA

THE IMPACT OF ENGAGEMENT ON INSTAGRAM AND TWITTER ON JOURNALISTIC COVERAGE OF MIGUEL'S DEATH

Authors

Keywords:

engagement, social media, journalistic mediation

Abstract

In this article, we investigate the engagement from public on Instagram and Twitter that resignifies journalistic mediation of television about of the death of the boy Miguel. Tension between engagement in social media and mass communication model is verified by generation of self-organized online content through the hashtag #justicapormiguel. Engagement generates a response system that gives new meaning to news coverage from NETV 2 newscast, by TV Globo Recife, and from news reports by TV Jornal, SBT Recife, triggering circulation of new meanings about the case on the platforms under study.

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Author Biographies

Adriano Austeclínio Pádua, Universidade Federal de Pernambuco

Doutorando em Comunicação pelo Programa de Pós-Graduação em Comunicação da Universidade Federal de Pernambuco (UFPE) e mestre em comunicação pelo Programa de Pós-Graduação em Comunicação da Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG).

Sheila Borges de Oliveira, Universidade Federal de Pernambuco

Professora adjunta do Núcleo de Design e Comunicação da Universidade Federal de Pernambuco (UFPE). Doutora em Sociologia pelo Programa de Pós-Graduação em Sociologia e mestra em comunicação pelo Programa de Pós-Graduação em Comunicação da Universidade Federal de Pernambuco (UFPE).

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Published

2022-02-24

How to Cite

PÁDUA, A. A.; OLIVEIRA, S. B. de. FROM TV TO SOCIAL MEDIA: THE IMPACT OF ENGAGEMENT ON INSTAGRAM AND TWITTER ON JOURNALISTIC COVERAGE OF MIGUEL’S DEATH. Revista GEMInIS, [S. l.], v. 12, n. 3, p. 267–290, 2022. Disponível em: https://revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/article/view/633. Acesso em: 3 jul. 2024.