A CONTRIBUTION TO SCRIPT WRITING RESEARCH BASED ON THE EXPERIENCE WITH THE FEATURE FILM MEIO IRMÃO (HALF BROTHER)

Authors

DOI:

https://doi.org/10.53450/2179-1465.RG.2021v12i2p227-240

Keywords:

Film Dramaturgy, Film Creative Process, Authorship

Abstract

Half Brother is a feature film created from an original idea and permeated by external factors that affected its making: public policies, teaching activity, technological and market changes, and recent social movements in Brazil. This article discusses these factors in the following topics: “Meio Irmão e o Brasil contemporâneo” links social movements and the script, “Meio Irmão e questões de dramaturgia” investigates classic problems of film dramaturgy, and “Meio Irmão e as políticas públicas” addresses the importance of institutional incentives.

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Author Biography

Eliane Coster, UFSCar

Professora doutora do Curso Superior de Imagem e Som do Departamento de Artes e Comunicações da Universidade Federal de São Carlos (UFSCAR). Escreveu e dirigiu os filmes de curta metragem Instruções para dar corda no relógio (1994), Correspondência (1996), São Paulo além das horas (2009), Preciosa (2009), Retrovisor (2010), A boca do mundo - Exu no Candomblé (2010), Super Oldboy (2016), e o filme de longa metragem Meio Irmão (2020), vencedor dos prêmios de Público e prêmio de Juri da Abracine na 42a Mostra Internacional de Cinema de São Paulo.

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Published

2021-11-04

How to Cite

COSTER, E. A CONTRIBUTION TO SCRIPT WRITING RESEARCH BASED ON THE EXPERIENCE WITH THE FEATURE FILM MEIO IRMÃO (HALF BROTHER). Revista GEMInIS, [S. l.], v. 12, n. 2, p. 227–240, 2021. DOI: 10.53450/2179-1465.RG.2021v12i2p227-240. Disponível em: https://revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/article/view/627. Acesso em: 22 jul. 2024.

Issue

Section

Dossiê - Desafios, tendências e pesquisas. Roteiros Audiovisuais