INFORMATIONAL INTERVENTIONS AS SUPPORT FOR FAMILIES OF CHILDREN AND ADOLESCENTS WITH AUTISM SPECTRUM DISORDER (ASD) DURING COVID-19 PANDEMIC:

AN EXPERIENCE REPORT

Authors

Keywords:

Autism Spectrum Disorder, Occupational Therapy, Access to Information

Abstract

The aim of this study is to report and reflect on the Informational Interventions developed in an University extension project that promotes assistance to families of children and adolescents with Autistic Spectrum Disorder (ASD), during the COVID-19 pandemic. For this purpose, this is an experience report that occurred in three stages: 1) embracement and survey of the families’ demands, 2) preparation of informational materials and 3) articulation with the community, dissemination and access to the materials. Booklets, video and infographic were produced and disseminated on different social media and shared in online groups of family members and professionals.

Keywords: Autism Spectrum Disorder; Occupational Therapy; Access to Information.

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Author Biographies

Amanda Dourado Souza Akahosi Fernandes, Universidade Federal de São Carlos-UFSCar

Profª. Adjunta do Departamento de Terapia Ocupacional da Universidade Federal de São Carlos - DTO/UFSCar

Marina Speranza, Universidade Federal de São Carlos-UFSCar

Mestranda no Programa de Pós-Graduação em Terapia Ocupacional da Universidade Federal de São Carlos - PPGTO/UFSCar.

Danieli Amanda Gasparini, Universidade Federal de São Carlos-UFSCar

Mestranda no Programa de Pós-Graduação em Terapia Ocupacional da Universidade Federal de São Carlos - PPGTO/UFSCar.

Mayara Soler Ramos Mazak, Universidade Federal de São Carlos-UFSCar

Mestranda no Programa de Pós-Graduação em Terapia Ocupacional da Universidade Federal de São Carlos - PPGTO/UFSCar.

Beatriz Bertasi Vitola, Universidade Federal de São Carlos-UFSCar

Graduanda em Terapia Ocupacional na Universidade Federal de São Carlos - DTO/UFSCar.

Thaís Thaler Souza, Universidade Federal de São Carlos-UFSCar

Doutoranda no Programa de Pós-Graduação em Terapia Ocupacional da Universidade Federal de São Carlos - PPGTO/UFSCar.

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Published

2021-01-28

How to Cite

DOURADO SOUZA AKAHOSI FERNANDES, A.; SPERANZA, M.; GASPARINI, D. A.; SOLER RAMOS MAZAK, M.; BERTASI VITOLA, B.; THALER SOUZA, T. INFORMATIONAL INTERVENTIONS AS SUPPORT FOR FAMILIES OF CHILDREN AND ADOLESCENTS WITH AUTISM SPECTRUM DISORDER (ASD) DURING COVID-19 PANDEMIC:: AN EXPERIENCE REPORT. Revista GEMInIS, [S. l.], v. 11, n. 3, p. 70–86, 2021. Disponível em: https://revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/article/view/562. Acesso em: 3 jul. 2024.

Issue

Section

Dossiê - Redes de Comunicação e Narrativas em Saúde