IMAGE AND MEMORIAL PROJECTIONS IN ADVERTISING AUDIOVISUALS

Authors

Keywords:

audiovisual, advertising, memory, image, commotion

Abstract

The article aims to discuss the memorable senses of commotion that are updated in Johnson´s Baby advertising videos. To this end, two analytical movements were made: the first was dedicated to authenticating thematic types (advertising clichés); and the second, to understand the moving quality of the audiovisual from the images of memory, the memory-image and the image-affection. In the concluding remarks, the article presents the four types of perceived memorial projections: tradition, “Baby Johnson's”, fundamental love and the brand itself.          

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Author Biographies

Gustavo Daudt Fischer, UNISINOS

Bacharel em Comunicação Social - habilitação Publicidade e Propaganda pela UFRGS, mestre e doutor em Ciências da Comunicação pela UNISINOS. Professor do PPG em Ciências da Comunicação da UNISINOS, vice-líder do Grupo de Pesquisa Audiovisualidades e Tecnocultura: Comunicação, Memória e Design (TCAv).

Luciana Pletsch Galhardi, SAGAH

Bacharel em Publicidade e Propaganda pela UNIJUI (RS), mestrado em Comunicação Social pela PUC/RS  e doutora em Ciências da Comunicação pela UNISINOS. É professora da SAGAH e Diretora Criativa da Age Design.

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Published

2020-06-11

How to Cite

FISCHER, Gustavo Daudt; PLETSCH GALHARDI, Luciana. IMAGE AND MEMORIAL PROJECTIONS IN ADVERTISING AUDIOVISUALS. Revista GEMInIS, [S. l.], v. 11, n. 1, p. 147–166, 2020. Disponível em: https://revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/article/view/478. Acesso em: 21 nov. 2024.

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