MEDIA COMPETENCE IN FAN CULTURE

AN ANALYSIS OF THE HANDMAID'S TALE - BRAZIL

Authors

DOI:

https://doi.org/10.4322/2179-1465.025

Keywords:

Media Competence, Fan Culture, The Handmaid’s Tale

Abstract

This paper aims to analyze the dimensions of media competence, proposed by Ferrés and Piscitelli (2015), present in the publications of the largest online community of fans of The Handmaid's Tale (Hulu) in Brazil . Created on Facebook in 2017, the group The Handmaid's Tale - Brazil currently has more than 10,000 members, posts include information about the plot, links to download the seasons of the program, impressions about the episodes, among other contents. It is concluded that the fans share their impressions and doubts about the narrative unfoldings, explore new perspectives of the plot, resignificating the narrative arcs.

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Author Biographies

Daiana Sigiliano, Universidade Federal de Juiz de Fora

Doutoranda e mestre em Comunicação pela Universidade Federal de Juiz de Fora. Membro do grupo do Grupo de Pesquisa em Comunicação, Arte e Literacia Midiática da Universidade Federal de Juiz de Fora e do Grupo de Pesquisa em Tecnologia, Comunicação e Ciência Cognitiva da Universidade Federal do Amapá. Pesquisadora do Observatório da Qualidade no Audiovisual e Rede brasileira de pesquisadores de ficção televisiva (Obitel).

Gabriela Borges, Universidade Federal de Juiz de Fora

Mestre e Doutora em Comunicação e Semiótica pela PUC-SP, com estágios nas Universidades Autônoma de Barcelona, Dublin Trinity College e Algarve. Pós-doutora pela Universidade do Algarve, em Portugal. Professora e coordenadora do Programa de Pós-Graduação em Comunicação da Universidade Federal de Juiz de Fora. Coordenadora do Observatório da Qualidade no Audiovisual e integrante da Rede Euroamericana de Alfabetização Midiática, sendo coordenadora da equipe brasileira.

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Published

2019-04-07

How to Cite

SIGILIANO, D.; BORGES, G. MEDIA COMPETENCE IN FAN CULTURE: AN ANALYSIS OF THE HANDMAID’S TALE - BRAZIL. Revista GEMInIS, [S. l.], v. 9, n. 3, p. 64–79, 2019. DOI: 10.4322/2179-1465.025. Disponível em: https://revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/article/view/409. Acesso em: 3 jul. 2024.

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