SCHOOL MANAGER AND MECHANICAL TECHNOLOGIES IN LITERACY
Keywords:
Technology, Literacy, Manager, LearningAbstract
Analysis of experience from the lived experience, involving the commitment of the school manager in the use of mobile technologies in literacy, in a public school, in the city of Colorado do Oeste-Rondônia and bibliographical research with theoretical contributions: White (2017) Milk (2007), Silva (2007), among others, is justified by the fact that the redefinition of strategies and approaches to training and teaching has become necessary at two different levels: environment teaching and learning; design of technology-based learning tools.Downloads
References
BRANCO, Marta Roque As Tecnologias de Informação e Comunicação: Novos Suportes Para o Ensino de Literatura, Belo Horizonte, v. 10, n. 1, p. 229-241, jan.-jun. 2017 – ISSN 1983-3652 DOI: 10.17851/1983-3652.10.1.229-241 http://www.periodicos.letras.ufmg.br/index.php/textolivre/article/view/11453 acesso em 20/10/2017
JENKINS, Henry. Cultura da Convergência. 2 ed. São Paulo: Aleph, 2009. Disponível em: http://www.thaisabueno.com.br/wp-content/uploads/2015/11/reenha-publicada-jenkins.pdf acessado em 23/10/2017.
LEITE, Alessandra Maria, BARBOZA, Deisi Cristina de Lima, AZEVEDO, Antulio José de A Presença Da Pedagogia Crítico Social Dos Conteúdos Na Prática Docente Nos Anos Iniciais Do Ensino Fundamental, Revista Científica Eletrônica de Pedagogia – ISSN: 1678-300X Ano IX – Número 17 – Janeiro de 2011 – Periódicos Semestral disponível em: http://faef.revista.inf.br/imagens_arquivos/arquivos_destaque/6q6M901dVdD0djj_2013-7-10-14-40-46.pdf acessado em 19/10/2017.
LEMOS, André e JOSGRILBERG, Fabio (org.). Comunicação e mobilidade: aspectos socioculturais das tecnologias móveis de comunicação no Brasil. Salvador: EDUFBA, 2009. Disponível em:
http://poscom.ufba.br/arquivos/livro_Comunicacao_Mobilidade_AndreLemos.pdf, acessado em 31/10/2017.
MAZETTI, Henrique Moreira. Cultura participativa, espetáculo interativo: do “empoderamento” ao engajamento corporativo dos usuários de mídia. Artigo apresentado no Intercom – XIV Congresso de Ciências da Comunicação na Região Sudeste. Rio de Janeiro, 2009. Disponível em <http://www.intercom.org.br/papers/regionais/sudeste2009/resumos/R14-0611-1.pdf> Acesso em 02 de novembro de 2017
MOREIRA, M. O uso de computador na educação: pressupostos psicopedagógicos. Educação em Revista, Belo Horizonte, n.4, p. 13-17, 1986. Disponível em http://www.scielo.br/scielo.php?script=sci_nlinks&ref=000085&pid=S1415-4366200200030003000005&lng=pt Acessado em 26/10/2017.
MOURA, A. M. C. A Apropriação do Telemóvel como Ferramenta de Mediação em Mobile Learning: Estudos de Caso em Contexto Educativo. Tese de Doutoramento. Universidade do Minho. 2010. Disponível: http://repositorium.sdum.uminho.pt/bitstream/1822/13183/1/Tese%20Integral.pdf. Acesso novembro de 2017.
PORTO, et al. A produção científica na era das tecnologias móveis e redes sociais. Cristiane Porto, Simone Lucena, Ronaldo Linhares. Edufba. Editora da Universidade Federal da Bahia 2015. Disponível em: https://repositorio.ufba.br/ri/bitstream/ri/19293/1/Pesquisa%20e%20mobilidade%20repositorio.pdf. Acessado em 30/10/2017.
SAVIANI, Dermeval, História das idéias pedagógicas no Brasil, Campinas: Autores Associados. 2007. Disponível em http://www.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S1413-24782008000100016. Acessado em 01/11/2017
SILVA, M. Sala de aula interativa. Rio de Janeiro: Quartet. 2000. Disponível em: http://www.portcom.intercom.org.br/pdfs/80725539872289892038323523789435604834.pdf Acesso em 19/10/2017.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Authors who publish in this journal agree to the following terms:
a. Authors retain copyright and grant the journal the right of first publication, with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows sharing of the work with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.
b. Authors are authorized to assume additional contracts separately, for non-exclusive distribution of the version of the work published in this journal (eg, to publish in an institutional repository or as a book chapter), with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.