Branded Content: entertainment and engagement in the era of video on demand

Authors

  • Fernanda Ferreira de Abreu Universidade Federal Fluminense - UFF
  • Daniele de Castro Alves Universidade Federal Fluminense - UFF

Keywords:

branded content, video on demand, entertainment, advertising

Abstract

This text seeks to reflect on the importance of branded content for entertainment and advertising industries in a scenario marked by the significant growth of the consumption of videos on demand. It becomes imperative to rethink the disruptive nature of advertising at a time when entertainment itself is progressively consumed at the most convenient times for the audience. Therefore, we present concepts of entertainment and branded content, and exemplify with a case study of web series “Humanidade [em mim]” by the brand Molico, seeking to indicate the potential contribution of branded content to a new Brazilian audiovisual business model.

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Author Biographies

Fernanda Ferreira de Abreu, Universidade Federal Fluminense - UFF

Professora de Comunicação Social da Universidade Federal Fluminense. Doutora em Antropologia Social (UFRJ). Mestre em Ciência da Arte (UFF). Graduada em Comunicação Social - habilitação em Publicidade e Propaganda (UFF).

Daniele de Castro Alves, Universidade Federal Fluminense - UFF

Mestre em Comunicação (UERJ), graduada em Comunicação Social – habilitação em Publicidade e Propaganda (UFRJ).

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Published

2017-08-29

How to Cite

FERREIRA DE ABREU, F.; CASTRO ALVES, D. de. Branded Content: entertainment and engagement in the era of video on demand. Revista GEMInIS, [S. l.], v. 8, n. 2, p. 48–67, 2017. Disponível em: https://revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/article/view/296. Acesso em: 3 jul. 2024.