ON-DEMAND RECEPTION ANALYSIS OF THE SOAP OPERA AVENIDA BRASIL AND SERIES JUSTIÇA

Authors

  • Luís Enrique Cazani Júnior Universidade Federal de São Carlos - UFSCar

Keywords:

On demand, Soap Opera, Series, Cliffhanger

Abstract

What is the similarity between the fractional availability of the soap opera Avenida Brasil (2012) in Globo Play and the televising of the miniseries Justiça (2016)? The possibility of choosing just a few of your stories to enjoy. This work reveals which frames obtained the highest number of accesses on demand from the visualization analysis. The nucleus of Carminha surpassed the others in the soap opera. Justiça (2016) obtained daily average of twenty-six points on television, from Monday to Friday. Made available, Offered, the stories on Monday and Tuesday were given superior access. Although the flow already made the choice possible, it only materialized online.

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Author Biography

Luís Enrique Cazani Júnior, Universidade Federal de São Carlos - UFSCar

Doutorando no Programa de Pós-graduação em Comunicação da Universidade Estadual Paulista “Júlio de Mesquita Filho”, na Faculdade de Arquitetura, Artes e Comunicação (FAAC/UNESP). Mestre e Graduado em Comunicação pela FAAC/UNESP. Foi bolsista de mestrado da Fundação de Amparo à Pesquisa do Estado de São Paulo (FAPESP), com o projeto intitulado “Da veiculação em fluxo contínuo para a disponibilização: o gancho na produção de sentido da telenovela Avenida Brasil”.

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Published

2017-07-19

How to Cite

CAZANI JÚNIOR, L. E. ON-DEMAND RECEPTION ANALYSIS OF THE SOAP OPERA AVENIDA BRASIL AND SERIES JUSTIÇA. Revista GEMInIS, [S. l.], v. 8, n. 1, p. 04–20, 2017. Disponível em: https://revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/article/view/277. Acesso em: 3 jul. 2024.