ASTROS:

ACCESSIBLE AUDIOVISUAL CHILDREN'S BOOK DESIGN

Authors

DOI:

https://doi.org/10.53450/2179-1465.RG.2022v13i1p68-95

Keywords:

design, accessible audiovisual book, children's literature

Abstract

Astros is an accessible audiovisual children's book, for children between 8 and 11 years old, with and without disabilities, developed in the Undergraduate thesis on Visual Design, in collaboration with Planetário José Baptista Pereira UFRGS and Com Acesso Comunicação Acessível UFRGS, aiming to promote the social inclusion through children's literature and generate awareness of the importance of the topic. A specific methodology was adopted for the development of the project, seeking to understand the target audience and the processes for creating accessible books. From that, alternatives and prototypes were generated, which were verified with experts for refinement and completion of the project.

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Author Biographies

Bruna da Silva Souza, Universidade Federal do Rio Grande do Sul

Bacharela em Design Visual pela Universidade Federal do Rio Grande do Sul – UFRGS (2021). Ex-bolsista do Grupo de Pesquisa COM Acesso – Comunicação Acessível da UFRGS (2017-2021).

Eduardo Cardoso, Universidade Federal do Rio Grande do Sul

Doutor e mestre em Design pela Universidade Federal do Rio Grande do Sul – UFRGS. Arquiteto e Urbanista pela UNISINOS. Especialista em Tecnologia Computacional Aplicada ao Projeto pela UFRGS (2007), Especialista em Tradução Audiovisual Acessível – Audiodescrição pela UECE (2019). Professor Colaborador do Programa de Pós-Graduação em Design – PgDesign e Professor Adjunto II do Departamento de Design e Expressão Gráfica nos Cursos de Graduação em Design na Universidade Federal do Rio Grande do Sul – UFRGS. Coordenador do Grupo de Pesquisa COM Acesso – Comunicação Acessível.

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Published

2022-04-29

How to Cite

DA SILVA SOUZA, Bruna; CARDOSO, Eduardo; COIMBRA NOGUEIRA, Tiago. ASTROS:: ACCESSIBLE AUDIOVISUAL CHILDREN’S BOOK DESIGN. Revista GEMInIS, [S. l.], v. 13, n. 1, p. 68–95, 2022. DOI: 10.53450/2179-1465.RG.2022v13i1p68-95. Disponível em: https://revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/article/view/669. Acesso em: 22 dec. 2024.

Issue

Section

Dossiê - Acessibilidade Audiovisual: práticas de tradução e linguagem

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