PATHS TO EDUCATIONAL ACCESSIBILITY

AUDIO DESCRIBING THE IMAGES OF THE IARA APPLICATION

Authors

DOI:

https://doi.org/10.53450/2179-1465.RG.2021v12i3p100-123

Keywords:

Accessible Audiovisual Translation (AAVT), Audio Description, IaraApp

Abstract

This article aims to present, considering the lack of research and guidelines about audio description (AD) for children, the audio description process of the IaraApp, an application for teaching Science to children aged eight to ten years old. During the project, different challenges were faced, regarding both static and dynamic images, such as defining the order of the elements in the description and the length of the scripts. At the end, it was concluded that strategies such as the standardization of descriptions, the careful choice of vocabulary, and the use of comparisons helped the production of the ADs.

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Author Biographies

Manoela Cristina da Silva, Universidade Federal da Bahia (UFBA)

Doutora em Educação e mestre em Letras e Linguística, ambos pela Universidade Federal da Bahia (UFBA). É professora adjunta do Instituto de Letras da UFBA e coordenadora do grupo Tradução e Acessibilidade (TrAce) do Instituto de Letras da UFBA.

Manoela Nunes de Jesus, Universidade Federal da Bahia (UFBA)

Graduanda em Letras Vernáculas com uma Língua Estrangeira Moderna (Inglês) pela Universidade Federal da Bahia (UFBA). Integra, como pesquisadora voluntária, o grupo de pesquisa Tradução e Acessibilidade (TrAce) do Instituto de Letras da UFBA.

Elaine Alves Soares, Universidade Federal da Bahia (UFBA)

Graduanda em Letras Vernáculas com uma Língua Estrangeira Moderna (Inglês) pela Universidade Federal da Bahia (UFBA). Integra, como pesquisadora voluntária, o grupo de pesquisa Tradução e Acessibilidade (TrAce) do Instituto de Letras da UFBA.

Andressa da Silva Queiroz, Universidade Federal da Bahia (UFBA)

Graduanda em Língua Estrangeira Moderna (Inglês) pela Universidade Federal da Bahia (UFBA). Professora de inglês. Integra, como pesquisadora voluntária, o grupo de pesquisa Tradução e Acessibilidade (TrAce) do Instituto de Letras da UFBA.

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Published

2022-02-16

How to Cite

DA SILVA, M. C.; DE JESUS, M. N.; SOARES, E. A.; QUEIROZ, A. da S. PATHS TO EDUCATIONAL ACCESSIBILITY: AUDIO DESCRIBING THE IMAGES OF THE IARA APPLICATION. Revista GEMInIS, [S. l.], v. 12, n. 3, p. 100–123, 2022. DOI: 10.53450/2179-1465.RG.2021v12i3p100-123. Disponível em: https://revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/article/view/665. Acesso em: 3 jul. 2024.

Issue

Section

Dossiê - Acessibilidade Audiovisual: práticas de tradução e linguagem