SIMULTANEOUS MEDIA TRANSMISSION TO SPORTS EVENT:

ANALYSIS OF TELEVISION AND INTERNET ROLES IN LIVE SPORTS MEDIATION

Authors

  • Tatiana Zuardi Ushinohama, Me. Universidade Federal Fluminense
  • Marco Roxo, Dr. Universidade Federal Fluminense

Keywords:

Soccer, Internet, Television, Sport, Communication

Abstract

The presence of the internet haunts the television in all types of content, from journalism to fiction, including in the live sports broadcast. The objective of this research is compare how the Rede Globo broadcast the sports event in "real time" on television and on the internet, based on a triad of parameters (political, material and temporal) proposed by the mediation each of the acts to convey.  The company defines television broadcasting as its main product in the sports coverage of the Championship. For the Internet, the Network proposed to use it as a dependent and complementary medium to TV.

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Author Biographies

Tatiana Zuardi Ushinohama, Me., Universidade Federal Fluminense

Doutoranda em Comunicação - UFF, PPGCOM; Mestra em Comunicação (Midiática) - UNESP, FAAC; Pós-Graduada em Linguagem, Cultura e Mídia - UNESP, FAAC; Graduada em Comunicação Social: habilitação em Radialismo - UNESP, FAAC; e em Educação Física (Licenciatura Plena) - UNESP, FC.

Marco Roxo, Dr., Universidade Federal Fluminense

Professor do Departamento de Estudos Culturais e Mídia e do Programa de Pós Graduação em Comunicação da Universidade Federal Fluminense. Presidente da Associação Nacional dos Programas de Pós Graduação em Comunicação. Autor dos livros Jornalistas, Pra quê (Editora Aprís, 2016) e A greve dos jornalistas de 1979 (Editora Eduff, 2013). É bolsista de Produtividade nível 2 do CNPQ.

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Published

2019-09-26

How to Cite

USHINOHAMA, T. Z.; ROXO, M. SIMULTANEOUS MEDIA TRANSMISSION TO SPORTS EVENT:: ANALYSIS OF TELEVISION AND INTERNET ROLES IN LIVE SPORTS MEDIATION. Revista GEMInIS, [S. l.], v. 10, n. 2, p. 54–76, 2019. Disponível em: https://revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/article/view/458. Acesso em: 3 jul. 2024.

Issue

Section

Dossiê Especial - Cocriação de conteúdo transmídia sulamericano