SELF-DIGITAL:

A THEORETICAL REFLECTION ON THE CONSTRUCTION OF THE IDENTITY OF ORGANIZATIONS IN SOCIAL MEDIA

Authors

  • Victor Laus-Gomes Universidade Católica de Brasília https://orcid.org/0000-0002-8497-4392
  • Tatiane Rodrigues Carvalho de Oliveira Universidade Católica de Brasília
  • Robson Dias Universidade Católica de Brasília
  • Florence Dravet Universidade Católica de Brasília

Keywords:

Identity, Organiztion, Digital-Self, Social Media

Abstract

This work is a theoretical approach to the transformations in organizational identity formation in the digital environment. Having as theoretical-methodological reference the theory of complexity of Edgar Morin, in addition to the concepts proposed by George Herbert Mead and Erving Goffman, the reflexivity of the self is discussed based on narratives that make possible the recognition and social legitimation. The notion of digital-self is proposed as a way of understanding organizational identity in a complex and interactional perspective, based on the meanings that are (re)produced in social media.

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Author Biographies

Victor Laus-Gomes, Universidade Católica de Brasília

Doutor em Comunicação Social, Professor e Pesquisador na Universidade Católica de Brasília, Programa de Pós-Graduação em Educação e Mestrato Profissional Inovação em Comunicação e Economia Criativa. Líder do Núcleo de Estudos Comunicacionais da Estratégia (Grupo de Pesquisa certificado na base do CNPq).

Tatiane Rodrigues Carvalho de Oliveira, Universidade Católica de Brasília

Mestranda no Programa de Pós-Graduação em Comunicação da Universidade Católica de Brasília, Jornalista, Gerente Nacional de Assessoria de Imprensa da Caixa Econômica Federal. Membro do Núcleo de Estudos Comunicacionais da Estratégia (Grupo de Pesquisa certificado na base do CNPq).

Robson Dias, Universidade Católica de Brasília

Doutor em Comunicação, Professor e Pesquisador na Universidade Católica de Brasília, Programa de Pós-Graduação em Educação e Mestrato Profissional Inovação em Comunicação e Economia Criativa. Membro do Núcleo de Estudos Comunicacionais da Estratégia (Grupo de Pesquisa certificado na base do CNPq).

Florence Dravet, Universidade Católica de Brasília

Doutora em Didactologia das Línguas e Culturas, Coordenadora do Mestrato Profissional Inovação em Comunicação e Economia Criativa, Professora e pesquisadora do Programa de Pós-Graduação em Educação.

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Published

2019-07-19

How to Cite

LAUS-GOMES, Victor; CARVALHO DE OLIVEIRA, Tatiane Rodrigues; DIAS, Robson; DRAVET, Florence. SELF-DIGITAL:: A THEORETICAL REFLECTION ON THE CONSTRUCTION OF THE IDENTITY OF ORGANIZATIONS IN SOCIAL MEDIA. Revista GEMInIS, [S. l.], v. 10, n. 1, p. 27–48, 2019. Disponível em: https://revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/article/view/392. Acesso em: 25 nov. 2024.

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