New digital movie windows: The Marley Case

Authors

  • Liana Gross Furini PUCRS
  • Roberto Tietzmann PUCRS

Keywords:

Cinema, Internet, Facebook, Distribuição, Marley

Abstract

From the digitization of the processes involved in production and distribution, films have gained new circulation spaces and thus a new audience: people who have difficult access to cinemas. This paper analyzes the documentary Marley, which had Facebook as its main window of circulation. The fact that a movie is officially released on a social networking site shows that the industry is eyeing a large potential audience: the internet users.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Liana Gross Furini, PUCRS

Mestre em Comunicação Social no PPGCOM da Famecos/
PUCRS, mesma universidade em que se graduou em Publicidade e Propaganda. Sua pesquisa é na área de pirataria de audiovisual na internet. Integrante do Ubitec – Grupo de Estudos em Ubiquidade Tecnológica.

Roberto Tietzmann, PUCRS

Doutorado em Comunicação Social pela Pontifícia Universidade
Católica do Rio Grande do Sul. Professor do Programa de Pós-Graduação em Comunicação Social da Famecos/PUCRS, onde desenvolve pesquisas com relação a imagem, audiovisual e tecnologias digitais.

References

BOB MARLEY MOVIE. In: Facebook. Disponível em <https://www.facebook.com/bobmarleymovie>, acesso em: 25 nov. 2013.

FACEBOOK. Disponível em <http://www.facebook.com>, acesso em: 11 ago. 2013.

GAMA, Mara. Museus liberam acervos para download. In: Folha de São Paulo. Disponível em: <http://www1.folha.uol.com.br/fsp/ilustrada/125698-museus-liberam-acervos-para-download.shtml>, acesso em: 27 nov. 2013.

IMDB. Internet Movie Database. Disponível em <http://www.imdb.com>, acesso em: 11 ago. 2013.

MARLEY. In: Box Office Mojo. Disponível em <http://www.boxofficemojo.com/movies/?page=weekend&id=marley.htm>, acesso em: 27 nov. 2013.

MARLEY. In: IMDb. Disponível em <http://www.imdb.com/title/tt1183919/?ref_=fn_al_tt_1>, acesso em: 26 nov. 2013.

MARLEY. In: iTunes Preview. Disponível em <https://itunes.apple.com/us/movie/marley/id513207186>, acesso em: 25 nov. 2013.

MARLEY. In: Magnolia Pictures. Disponível em <http://www.magpictures.com/profile.aspx?id=6e75edfc-08fd-4b43-ab8a-d849eadfb073>, acesso em: 25 nov. 2013.

PAGAMENTOS DE JOGOS NO FACEBOOK. In: Facebook. Disponível em <https://www.facebook.com/help/www/147418788728482>, acesso em: 29 nov. 2013.

WARNER BROS. ENTERTAINMENT. In: Facebook. Disponível em <https://www.facebook.com/warnerbrosent>, acesso em: 29 nov. 2013.

YouTube Official Blog. Watch Shows and Movies on YouTube. Disponível em <http://youtube-global.blogspot.com.br/2009/04/watch-shows-and-movies-on-youtube.html>, acesso em: 11 nov. 2013.

Published

2015-12-11

How to Cite

GROSS FURINI, L.; TIETZMANN, R. New digital movie windows: The Marley Case. Revista GEMInIS, [S. l.], v. 6, n. 2, p. 197–205, 2015. Disponível em: https://revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/article/view/247. Acesso em: 3 jul. 2024.

Issue

Section

Espaço Convergente

Most read articles by the same author(s)