Character blog: The case of the miniseries Afinal, o que querem as mulheres?

Authors

  • Issaaf Karhawi ECA-USP

Keywords:

minissérie brasileira, transmidiação, blog de personagem

Abstract

This is a theoretical discussion about the use of character blogs in the construction of transmissive television narratives. The use of blogs has been part of the experiments undertaken by TV Globo since 2006, in order to look for different possibilities of interaction with viewers and to present television fiction in multiple platforms. This article results from the master's research of the author who sought to understand how senses are produced between the poles of the production and reception of the miniseries Afinal, o que querem as mulheres? (Globo, 2010). For that, he analyzed the speeches of the blog of André Newmann, protagonist of the plot.

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Author Biography

Issaaf Karhawi, ECA-USP

Doutoranda em Ciências da Comunicação pela Escola de Comunicações e Artes da Universidade de São Paulo (ECA-USP) e mestre pela mesma instituição (bolsista do CNPq). Entre 2011 e 2013, desenvolveu a pesquisa Blog de personagem: discurso e dialogia na produção de sentidos entre internautas e personagem da minissérie “Afinal, o que querem as mulheres?”, sob orientação da profa. Dra. Maria Cristina Palma Mungioli. Durante o período de pesquisa, foi integrante do Centro de Estudos de Telenovela (CETVN-ECA-USP) e do Observatório ibero-americano da ficção televisiva (OBITEL).

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Published

2014-07-13

How to Cite

KARHAWI, I. Character blog: The case of the miniseries Afinal, o que querem as mulheres?. Revista GEMInIS, [S. l.], v. 5, n. 2, p. 47–76, 2014. Disponível em: https://revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/article/view/189. Acesso em: 3 jul. 2024.