Images, Time, Writing: inventions resonate by tweets

Authors

  • Elenise Cristina Pires de Andrade Universidade Estadual de Feira de Santana (Uefs), Bahia. Participante do grupo de pesquisa Multitão.
  • Érica Speglich Universidade Estadual de Campinas

Abstract

This text is a proposal for experimentation provided by the mini-course "Images, time, writing (maybe letters)" developed at the 18th Reading Congress of Brazil, in 2012, for a public of basic education teachers. Many wills are involved in the creation of this mini-course: what can cultural artifacts (tweets, images, 140 characters, clips, knowledge, videos, music, computers and keyboards, internet), their limits and communication / media education when such artifacts no longer explain the world? What power would that be? How to make this expression effective in the invention of knowledge, thoughts, politics, memories through this movement?

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Elenise Cristina Pires de Andrade, Universidade Estadual de Feira de Santana (Uefs), Bahia. Participante do grupo de pesquisa Multitão.

Professora doutora do Departamento de Educação da Universidade Estadual de Feira de Santana (Uefs), Bahia. Participante do grupo de pesquisa Multitão.

Érica Speglich, Universidade Estadual de Campinas

Doutora em educação pela Universidade Estadual de Campinas. Participante do grupo de pesquisa Multitão.

References

ANDRADE, Elenise Pires de & SPEGLICH, Érica. Imagens a fabular ambientes: desejos, perambulações, fugas, convites. Pesquisa em Educação Ambiental, vol. 6, n. 1, pp. 123-137, 2011

ANDRADE, Elenise Pires de & SPEGLICH, Érica. 140. Leitura: Teoria & Prática, Ano 30, número 58, junho de 2012.

DELEUZE, Gilles. Francis Bacon. Lógica da Sensação. Rio de Janeiro: Jorge Zahar Ed., 2007.

FISHER, Rosa Maria Bueno. Mídia, Imagem, Experiência. Texto apresentado no II Seminário Internacional “As redes do conhecimento e a tecnologia: imagem e cidadania”, 2003.

LAZZARATO, Maurizio. Machines to Crystallize Time: Bergson. Teory, Culture & Society, Vol. 24(6): 93-122, 2007 (disponível em http://tcs.sagepub.com/content/24/6/93.extract - acesso em 11 de novembro de 2013).

PINAR, Willian; LOPES, Alice Casimiro; AMORIM, Antonio Carlos; MACEDO, Elizabeth; OLIVEIRA, Inês Barbosa & ALVES, Nilda. Revista Teias v. 11, n. 22 , p. 187-208, maio/agosto 2010.

VICTORIO FILHO, Aldo. Corpo escola: currículo vibrátil e pedagogia da carne. Currículo sem Fronteiras, v. 12, n. 3, p. 143-152, Set/Dez 2012.

Published

2013-12-15

How to Cite

PIRES DE ANDRADE, E. C.; SPEGLICH, Érica. Images, Time, Writing: inventions resonate by tweets. Revista GEMInIS, [S. l.], v. 4, n. 3, p. 190–201, 2013. Disponível em: https://revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/article/view/168. Acesso em: 3 jul. 2024.

Issue

Section

Espaço Convergente