When the TV Goes Beyond the Living Room: by a cultural analysis of the uses of new technological devices

Authors

  • Carlos Eduardo Marquioni Universidade Tuiuti do Paraná (UTP)

Keywords:

Determinismo tecnológico, Televisão conectada, Cultura, Pós-modernidade

Abstract

At a time when information and communication technology updates are often available, there is a risk that technological devices per se will be responsible for social transformations: this is a simplification that characterizes technological determinism. The article presents the notion of culture as an alternative to minimize this risk, using a connected television advertisement broadcast on Brazilian TV as an empirical object to exemplify and analyze two contexts in which new technological devices are presented as responsible for determining changes in social behavior departure as a personal approach).

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Author Biography

Carlos Eduardo Marquioni, Universidade Tuiuti do Paraná (UTP)

Professor do programa de pós-graduação em Comunicação e Linguagens da Universidade Tuiuti do Paraná (UTP). Doutor (2012) e Mestre (2008) em Comunicação e Linguagens pela mesma instituição. É ainda membro do grupo de pesquisa Imagens, sentidos e regimes de interação/CNPQ da UTP.

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Published

2013-08-11

How to Cite

EDUARDO MARQUIONI, Carlos. When the TV Goes Beyond the Living Room: by a cultural analysis of the uses of new technological devices. Revista GEMInIS, [S. l.], v. 4, n. 1, p. 6–19, 2013. Disponível em: https://revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/article/view/124. Acesso em: 14 nov. 2024.

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