MULTI-PLATFORM ELECTORAL CAMPAIGNS IN TIMES OF MEDIA CONVERGENCE

Authors

DOI:

https://doi.org/10.53450/2179-1465.RG.2023v14i1p121-148

Keywords:

convergence, electoral campaigns, HGPE, TV, social media

Abstract

In the age of media convergence, electors are reached through multiple platforms and popular culture has influenced how campaigns convince voters. In this study, we analyze institutional changes in electoral campaigns taking into account innovations in the communication system as well as in cultural standards. This is a content analysis that observed São Paulo State’s gubernatorial campaigns on tv as well as on their Facebook oficial pages during the 2018 electoral race.

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Author Biography

Sylvia Iasulaitis, Universidade Federal de São Carlos - UFSCar

Professora Doutora da Universidade Federal de São Carlos.  Doutora em Ciência Política (UFSCar), com estágio doutoral na Facultad de Ciéncias de la Información da Universidad Complutense de Madrid (SWE-CNPq). Mestre em Ciências Sociais (UFSCar) e graduada em Ciências Sociais (Bacharelado e Licenciatura Plena) pela Universidade Estadual Paulista - UNESP. Foi Visiting Scholar no Internet Interdisciplinary Institute - IN3, instituto coordenado pelo prof. Dr. Manuel Castells em Barcelona. Foi pesquisadora em mobilidade do Centro de Estudos Sociais da Universidade de Coimbra (Portugal). Possui as seguintes formações complementares: Pós-Graduação Latu Sensu em Data Science (Especialização em curso pela UFSCar); Social Network Analysis pela Universidade de São Paulo (USP) em convênio com a University College London; Computação Científica e Análise de Dados (linguagem Python) pela Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) e Estatística para Data Science com R (UFRGS/UFSCar). Suas pesquisas versam sobre cultura algorítmica, usos políticos das Tecnologias de Informação e Comunicação, estudos interdisciplinares de Web, Internet, Algoritmos, Inteligência Artificial, Open Data e estudos interseccionais e decoloniais sobre desigualdades. Recebeu o primeiro prêmio Investigación Relevante da edição das distinções acadêmicas da Asociación Latinoamericana de Investigadores en Campañas Electorales (ALICE).

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Published

2023-05-27

How to Cite

IASULAITIS, Sylvia; VIEIRA, Aiane Oliveira; SELEGHIM, Ariane Duarte. MULTI-PLATFORM ELECTORAL CAMPAIGNS IN TIMES OF MEDIA CONVERGENCE. Revista GEMInIS, [S. l.], v. 14, n. 1, p. 121–148, 2023. DOI: 10.53450/2179-1465.RG.2023v14i1p121-148. Disponível em: https://revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/article/view/698. Acesso em: 23 nov. 2024.

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