THE POLO AUDIOVISUAL DA ZONA DA MATA EXPERIENCE

AN ARCHAEOLOGICAL REPORT

Authors

DOI:

https://doi.org/10.53450/2179-1465.RG.2021v12i2p368-393

Keywords:

Zona da mata audiovisual pole, audiovisual clusters, solution jornalism, Archeology

Abstract

The article describes the emergency and sustentability conditions of the Zona da Mata Audiovisual Pole as model for descentralizing audiovisual narratives and for regonizing the cinema production chain, involving different actors and processes. Based on solutions journalism and a Michel Foucault archeology, we conducted a field survey in the city to sorver the history of the polo’s constitution as an audiovisual cluster promotion the encounter beteween a synchronous and diachronic network. The case study aims to indicate some work processes that can be adapted to other historical territorial reality.

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Author Biography

Pedro Varoni, UFSCar

Possui graduação em Comunicação Social - habilitação em Jornalismo pela Universidade Federal de Minas Gerais (1989), mestrado em Linguística pela Universidade Federal de São Carlos (2008), doutorado em Linguística pela Universidade Federal de São Carlos (2013) e pós-doutorado em informação e cultura na ECA/USP (2020). Foi Diretor Editorial do Projor- Instituto para o Desenvolvimento do Jornalismo- e editor responsável pelo Observatório da Imprensa (2017-2021). Já atuou durante 25 anos em redações de telejornalismo, ocupando cargos de gestão (1990-2015). Foi Diretor Geral da EBC- Empresa Brasil de Comunicação (2016). É Professor do Departamento de Letras da Universidade Federal de São Carlos de do Programa de Pós-Graduação em Linguística. 

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Published

2021-11-04

How to Cite

VARONI, P. THE POLO AUDIOVISUAL DA ZONA DA MATA EXPERIENCE: AN ARCHAEOLOGICAL REPORT. Revista GEMInIS, [S. l.], v. 12, n. 2, p. 368–393, 2021. DOI: 10.53450/2179-1465.RG.2021v12i2p368-393. Disponível em: https://revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/article/view/585. Acesso em: 3 jul. 2024.