“TALKING CAN CHANGE EVERYTHING”

ANALYSIS OF THE ADVERTISING FILM VOZES DO SILÊNCIO IN SUICIDE PREVENTION

Authors

Keywords:

Communication and Health, Advertising, Suicide Prevention

Abstract

This text aims to develop an analysis of the advertising film Vozes do Silêncio, part of the advertising campaign Talking Can Change Everything, from pharmaceutical industry Libbs and the Centro de Valorização da Vida hotline, to prevent suicide. As a method, we opted for film analysis (PENAFRIA, 2009). In order to understand the production dynamics and textual forms of this cultural product, the “culture circuit” (JONSHON, 2004) was chosen. After the analysis, we understand that the film plays its main function as an advertisement, that of spreading information related to the thematization of suicide. Linked to this note is the materiality that is capable of enabling and bringing to discussion some cultural aspects silenced by society that can lead the subject to carry out this type of self-inflicted violence.

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Author Biography

Rômulo Oliveira Tondo, Universidade Federal do Rio Grande do Sul

Doutorando pelo Programa de Pós-Graduação em Comunicação da Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS). Mestre em Comunicação pela Universidade Federal de Santa Maria (UFSM/2016). Especialista em Políticas e Intervenção em Violência Intrafamiliar Unipampa/2014). Graduado em Comunicação Social com habilitação em ornalismo pela Universidade Federal de Santa Maria (UFSM/2012). Integrante dos grupos de Pesquisa: Comunicação e Práticas Culturais (UFRGS/CNPq) e Comportamento Suicida e ranstornos Mentais Graves (UFRGS/CNPq).

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Published

2020-12-21

How to Cite

TONDO, R. O. “TALKING CAN CHANGE EVERYTHING”: ANALYSIS OF THE ADVERTISING FILM VOZES DO SILÊNCIO IN SUICIDE PREVENTION. Revista GEMInIS, [S. l.], v. 11, n. 2, p. 29–44, 2020. Disponível em: https://revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/article/view/549. Acesso em: 3 jul. 2024.

Issue

Section

Dossiê - Redes de Comunicação e Narrativas em Saúde