IMAGE AND MEMORIAL PROJECTIONS IN ADVERTISING AUDIOVISUALS
Keywords:
audiovisual, advertising, memory, image, commotionAbstract
The article aims to discuss the memorable senses of commotion that are updated in Johnson´s Baby advertising videos. To this end, two analytical movements were made: the first was dedicated to authenticating thematic types (advertising clichés); and the second, to understand the moving quality of the audiovisual from the images of memory, the memory-image and the image-affection. In the concluding remarks, the article presents the four types of perceived memorial projections: tradition, “Baby Johnson's”, fundamental love and the brand itself.
Downloads
References
BENJAMIN, Walter. Passagens. Trad. Irene Aron. Belo Horizonte: Editora da UFMG, 2006.
BERGSON, Henri. A evolução criadora. São Paulo: Martins Fontes, 2005.
BERGSON, Henri. Matéria e Memória. São Paulo: Martins Fontes, 1999.
BERGSON, Henri. Memória e vida. São Paulo: Martins Fontes, 2006.
CARRASCOZA, João Anzanello. Redação Publicitária: estudos sobre a retórica do consumo. São Paulo: Futura, 2003.
DELEUZE, Gilles. Cinema I: A imagem-movimento. São Paulo, SP: Brasiliense, 1983.
DIDI-HUBERMAN, Georges. O que vemos, o que nos olha. São Paulo: Ed. 34, 1998.
GALHARDI, Luciana Pletsch. A imagem-comoção publicitária no audiovisual. Tese (doutorado) – Universidade do Vale do Rio dos Sinos, Programa de Pós-Graduação em Ciências da Comunicação, 2019. Disponível em http://www.repositorio.jesuita.org.br/handle/UNISINOS/7969. Acesso junho/2020.
HUHTAMO, Erkki. Dismantling the fairy engine: Media archaeology as topos study. Media archaeology: Approaches, applications, and implications, p. 27-47, 2011
KILPP, Suzana. A traição das imagens: espelhos, câmeras e imagens especulares em reality shows. Porto Alegre: Entremeios, 2010.
KILPP, Suzana; AUTOR. Para entender as imagens: como ver o que nos olha? Porto Alegre: Entremeios, 2013.
MOLDER, Maria Filomena. Método é desvio. Uma experiência de limiar. In: OTTE, Georg et al. (Org.). Limiares e passagens em Walter Benjamin. Belo Horizonte: Editora UFMG, 2010.
VIRILIO, Paul. Real e virtual e instrumental. In: PARENTE, André (Org). Imagem máquina. Rio de Janeiro: Ed. 34, 1999.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Authors who publish in this journal agree to the following terms:
a. Authors retain copyright and grant the journal the right of first publication, with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows sharing of the work with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.
b. Authors are authorized to assume additional contracts separately, for non-exclusive distribution of the version of the work published in this journal (eg, to publish in an institutional repository or as a book chapter), with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.