Interactive advertising videos: content production and online relationship

Authors

  • Cláudio Aleixo Rocha PUC Goiás

Keywords:

ublicidade na Web, Conteúdo audiovisual, Narrativa multilinear, Produção de conteúdo e Entretenimento on-line

Abstract

Through an exploratory research the article had the objective of detecting examples of advertising campaigns on youtube.com that used the interactivity in their audiovisual pieces in the production of multilinear narratives. The research proposal is mapping how content has been introduced in online advertising and how online advertising has been introduced in content through videos and narrative interactivity features.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Cláudio Aleixo Rocha, PUC Goiás

Doutorando em Arte e Cultura Visual pela Faculdade de Artes Visuais / FAV da Universidade Federal de Goiás. Mestre em Cultura Visual pela mesma Instituição de Ensino Superior. Especialista em Docência Universitária pela Pontifícia Universidade Católica de Goiás / PUC GO. Graduado em Artes Visuais com habilitação em Design Gráfico pela Universidade Federal de Goiás / UFG. Atualmente é professor do curso de Publicidade e Propaganda da PUC Goiás.

References

ARANHA, Maria Lúcia de Arruda; MARTINS, Maria Helena Pires. Ideologia. In: ARANHA, Maria Lúcia de Arruda; MARTINS, Maria Helena Pires. Filosofando: Introdução à Filosofia. São Paulo: Moderna, 1986.

CHAUÍ, Marilena. Convite à filosofia. São Paulo: Ática, 1986. FRANCO, Edgar Silveira. Hqtrônicas: do suporte papel à rede Internet. São Paulo: Annablume/Fapesp, 2008.

LEÃO, Lúcia. O labirinto da hipermídia: arquitetura e navegação no ciberespaço. São Paulo: Iluminuras, 1999.

LÉVY, Pierre. Cibercultura. São Paulo: Editora 34, 1999. PALACIOS, Marcos. “Hipertexto, fechamento e o uso do conceito de não-linearidade discursiva”. In: Lugar Comum, n. 8. Rio de Janeiro, 1999, pp. 111-121. Disponível em: <http://www.facom.ufba.br/jol/producao.html>. Acesso em: 2.2.2010.

PAULA FILHO, Wilson de Pádua. Multimídia: conceitos e aplicações. Rio de Janeiro: LTC, 2009. ROCHA, Cleomar. “Disponibilização de informação na Internet”, 1999. Disponível em: <http://www.filologia.org.br/anais/anais%20iv/civ01_23-30.html>. Acesso em: 14.10.2013.

TAVARES, Mônica. “Aspectos culturais e ontogênicos da interatividade”. In: MOTTA, L.; WEBER, M. H. et al. (Orgs.). Estratégias e cultura da comunicação. Brasília, 2005.

TORRES, Cláudio. A bíblia do marketing digital. São Paulo: Novatec Editora, 2009. VENTURELLI, Suzete (Orgs.). Criação e poéticas digitais. Caxias do Sul: Educs, 2005, pp. 149-154.

VAZ, Conrado Adolpho. Google Marketing: O guia definitivo de marketing digital. São Paulo: Novatec Editora, 2008.

Published

2015-12-11

How to Cite

ALEIXO ROCHA, C. Interactive advertising videos: content production and online relationship. Revista GEMInIS, [S. l.], v. 6, n. 2, p. 148–164, 2015. Disponível em: https://revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/article/view/244. Acesso em: 3 jul. 2024.

Issue

Section

Abordagens Multiplataformas

Most read articles by the same author(s)