Teaching-learning in Digital Environments: new professional demands

Authors

  • Cynthia Neves Blasques UNESP
  • Vânia Cristina P. N. Valente

Keywords:

Audiovisual educativo, TV Digital, Demandas profissionais

Abstract

This article deals with a bibliographic and documentary survey on the production of educational audiovisual in Brazil and the demand for qualified professionals to attend a market in constant transformation. This new convergent pattern of media reverts to new possibilities of educational content, aimed at the interests of the user. It emphasizes edutretenimento as teaching and learning strategy, considering the profile of an increasingly participative and collaborative public.

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Author Biographies

Cynthia Neves Blasques, UNESP

Mestranda do Programa de Pós-Graduação em Televisão Digitalna linha de pesquisa Educação Assistida por Televisão Digital, daFaculdade de Arquitetura, Artes e Comunicação da UNESP. Graduadaem Jornalismo pela mesma instituição, possui experiência nas áreas dedesigner instrucional, produção multimídia para educação continuada,assessoria de imprensa, produção e reportagem.

Vânia Cristina P. N. Valente

Doutora em Engenharia Civil pela Escola Politécnica da USP(2004). Ministra aulas nos curdos de graduação em Design e naPós-Graduação em TV Digital da Faculdade de Arquitetura, Artese Comunicação da UNESP. Tem experiência na área de Educação,com ênfase em Tecnologia Educacional, atuando principalmentenos seguintes temas: Representação Gráfica, Ensino a Distância,Design Instrucional, Programação de Interatividade para TVDigital, Desenvolvimento de hipermídia e integração Arte-Educação- Tecnologia. Orientadora da dissertação.

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Published

2014-12-10

How to Cite

BLASQUES, C. N.; VALENTE, V. C. P. N. Teaching-learning in Digital Environments: new professional demands. Revista GEMInIS, [S. l.], v. 5, n. 3, p. 191–205, 2014. Disponível em: https://revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/article/view/212. Acesso em: 3 jul. 2024.