The television brands in the current Brazilian cinematographic production

Authors

  • Miriam de Souza Rossini UFRGS

Keywords:

Cinema brasileiro, Televisão, Modelos estéticos.

Abstract

The proposal of this article is to discuss the television brands in the current Brazilian cinematographic production, from the series Se eu fosse você 1 (2006) and 2 (2008) by Daniel Filho, which compose the corpus of research "Contemporary Popular Cinema: narratives of Brazilian cinema ". These new comedies result from a combination of a cinematic tradition that is retrieved and an aesthetic-narrative pattern stemming from the technological and productive advances of television.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Miriam de Souza Rossini, UFRGS

Doutora em História (UFRGS) e Mestre em Cinema (USP). Graduada em Jornalismo (PUCRS) e em História (UFRGS). Professora Adjunta do Departamento de Comunicação da UFRGS. Coordenadora do PPG em Comunicação e Informação da UFRGS. Bolsista de Produtividade do CNPq.

References

CALABRESE, Omar. A idade neobarroca. Lisboa: Edições 70, 1987.

DANIEL FILHO. O circo eletrônico. Fazendo TV no Brasil. 2ed. Revista. Rio de Janeiro: Jorge Zahar, 2003.

DANIEL FILHO. Se eu fosse você. DVD, 2006.

DANIEL FILHO. Se eu fosse você 2. DVD, 2009.

FECHINE, Yvana. O vídeo como projeto utópico da televisão. In: MACHADO, Arlindo (org.). Made in Brasil. Três décadas do vídeo brasileiro. São Paulo: Iluminuras : Itaú Cultural, 2007.

LUNARDELLI, Fatimarlei. O Psit! O cinema popular dos Trapalhões. Porto Alegre: Artes & Ofício, 1996.

SOUSA, Ana Paula. O domador de público. Carta Capital, Edição 456, 2006.

REVISTA DE CINEMA, Edição 13. São Paulo, maio de 2001.

RIBEIRO, Ana Paula Goulart Ribeiro; SACRAMENTO, Igor;

ROXO, Marco. História da televisão no Brasil. Do início aos dias de hoje. São Paulo; Contexto, 2010.

ROSSINI, Miriam de Souza. Diferentes concepções de popular no cinema brasileiro. In:AMANCIO, Tunico; HAMBURGER; Esther; MENDONÇA, Leandro; SOUZA, Gustavo. Estudos de Cinema Socine, Ano IX. Annablume: São Paulo, 2008, p. 359-366.

Published

2014-07-10

How to Cite

DE SOUZA ROSSINI, Miriam. The television brands in the current Brazilian cinematographic production. Revista GEMInIS, [S. l.], v. 5, n. 1, p. 19–33, 2014. Disponível em: https://revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/article/view/181. Acesso em: 25 nov. 2024.

Similar Articles

<< < 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.