The Branded Content as Business Model:

the case of agência radioweb

Authors

  • Kamilla Avelar UFOPFUMEC
  • Nair Prata

Keywords:

Business Model, Marketing, Branded Content, Agência Radioweb

Abstract

The financial crisis experienced by the media has led companies in the area to rethink their business models. Thus, it is the objective of this article to understand the business model of the Radioweb Agency, a Brazilian company with more than 15 years of market, that acts in the production of radio content. To conduct the research, the Case Study method (YIN, 2001) and the Business Model Canvas prototype (OSTERWALDER and PIGNEUR, 2010) were used. The results show that Agência Radioweb has a consolidated and profitable business model, with branded content at the heart of its communication strategy and its business.

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Author Biographies

Kamilla Avelar, UFOPFUMEC

Professora substituta do curso de Jornalismo da UFOP. Jornalista (UniBH), especialista em Gestão de Marketing (FDC), mestre em Comunicação (UFOP), doutoranda em Administração (Universidade FUMEC). Membro do Grupo de Pesquisa Convergência e Jornalismo (ConJor). Bolsista da Fapemig.

Nair Prata

Professora do Programa de Pós-Graduação em Comunicação da Universidade Federal de Ouro Preto (UFOP). Doutora em Linguística Aplicada (UFMG) e estágio de pós-doutoramento na Universidade de Navarra, Espanha. Diretora Científica da Intercom, vice-presidente da Associação Brasileira de Pesquisadores de História da Mídia (Alcar), membro do Grupo de Pesquisa Convergência e Jornalismo (ConJor).

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Published

2019-07-19

How to Cite

AVELAR, Kamilla; PRATA, Nair. The Branded Content as Business Model:: the case of agência radioweb. Revista GEMInIS, [S. l.], v. 10, n. 1, p. 71–88, 2019. Disponível em: https://revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/article/view/391. Acesso em: 23 nov. 2024.

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